Urząd Gminy w Kołakach Kościelnych zobowiązuje się zapewnić dostępność serwisu internetowego zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do:
1) Strony Internetowej: www.kolaki.pl
Data publikacji strony internetowej: 2016-01-19
Data ostatniej aktualizacji: 2021-02-04
2) Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.ug.kolaki.wrotapodlasia.pl/
Status pod względem zgodności
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
• filmy, które zostały opublikowane nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
• część plików nie jest dostępnych cyfrowo
• część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego
Wyłączenia:
• mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
• filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
• multimedia nadawane na żywo
• treści od innych podmiotów
Elementy zapewniające dostępność cyfrową strony internetowej:
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab
- Zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały zamieszczone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących
- Czcionka jest skalowalna
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
Nowe publikacje będą dostosowywane do wymagań Ustawy.
Deklarację sporządzoną metodą samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny
Oświadczenie sporządzono dnia 3 marca 2021. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Panem Krzysztofem Pęskim, adres: gminakolaki@op.pl, tel. 86 270 30 36
Tą samą drogą można składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Adres poczty elektronicznej do wystąpienia z żądaniem: gminakolaki@op.pl
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Dostępność architektoniczna
Siedziba: Urząd Gminy Kołaki Kościelne, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne
Do budynku Urzędu Gminy Kołaki Kościelne prowadzi 1 wejście od ulicy Kościelnej. Wejście do budynku nie wymaga pokonania schodów. W budynku nie ma podjazdów przeznaczonych dla wózków inwalidzkich. Budynek nie posiada systemu głośnikowego naprowadzającego osoby niewidome i słabowidzące. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. W budynku nie ma windy oraz toalety przystosowanej dla osób niepełnosprawnych. Przed budynkiem nie wyodrębniono miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych. Do budynku i pomieszczeń ośrodka można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabosłyszących.
W Urzędzie Gminy nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. W przypadku osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, udostępnia się usługę pozwalającą na komunikowanie się, w szczególności poprzez:
1) korzystanie z poczty elektronicznej – adres: gminakolaki@op.pl
2) przesyłanie faksów na numer – 86 270 30 26
Wójt Gminy realizując art. 12 ust. 2 wyżej wymienionej ustawy informuje, że osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się może zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN w formie pisemnej:
1) pocztą elektroniczną – adres: gminakolaki@op.pl
2) faksem na numer – 86 270 30 26,
3) drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Kołaki Kościelne, ul. Kościelna 11, 18-315 Kołaki Kościelne;
lub osobiście w pokoju Nr 25 Urzędu Gminy w Kołakach Kościelnych.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.: https://www.gov.pl/web/dostepnosc-cyfrowa